versione italiana

ArchivioNEWS

2024

Our new work Influence of inherited brittle fabrics on continental rifting: Insights from centrifuge experimental modeling and application to the East African Rift System by Zou et al has been published in Tectonics

2023

Our new work Subsurface structural control on geothermal resources in a magmatic rift:  Gravity and magnetic study of the Tulu Moye Geothermal Prospect, Main Ethiopian Rift by Nigussie et al has been published in Frontiers in Earth Sciences

Congratulations to Zara Franceschini for the the best PhD Thesis prize received from the AIV (Italian Association of Volcanology)

2022

Our new work Time-space variations in the East African Rift magmatism: the role of different mantle domains by Bragagni et al has been accepted for publication on Italian Journal of Geosciences

Our new work Transverse tectonics control on the Late Quaternary development of the Central Main Ethiopian Rift by Benvenuti et al has been accepted for publication on Italian Journal of Geosciences

Our new work Analog and Numerical modeling of Rift-Rift-Rift Triple junctions by Maestrelli et al has been published on Tectonics

Our new work Large-to local-scale control of pre-existing structures on continental rifting: examples from the Main Ethiopian Rift, East Africa by Corti et al is has been published on Frontiers in Earth Science

2021

Our new work Effects of asthenospheric flow and orographic precipitation on continental rifting by Sternai et al has been published on Tectonophysics

Our new work Caldera collapse and tectonics along the Main Ethiopian rift: reviewing possible relationships by Maestrelli et al has been accepted for publication on Comptes Rendus Geosciences

Our new work Lower crustal earthquakes in the March 2018 sequence along the Western Margin of Afar by La Rosa et al has been published on GCubed

2020

Congratulations to our colleague and friend Ameha Atnafu Muluneh who has been awarded with the AGU 2020 Africa Award for Research Excellence in Earth Science

Il nostro nuovo lavoro An analogue modeling study of marginal flexure in Afar, East Africa: implications for passive margin formation di Zwaan et al è stato accettato per la pubblicazione su Tectonophysics

Il nostro nuovo lavoro Quantitative constraints on faulting and fault slip-rates in the northern Main Ethiopian Rift di Siegburg et al è stato pubblicato su Tectonics

Il nostro nuovo lavoro Mechanism for deep crustal seismicity: Insight from modeling of deformation process at the Main Ethiopian Rift di Muluneh et al è stato pubblicato su GCubed

Il nostro nuovo lavoro Tectonics of the Asela-Langano margin, Main Ethiopian Rift (East Africa) di Corti et al è stato pubblicato su Tectonics

Il nostro nuovo lavoro Structural analysis of the Western Afar Margin, East Africa: evidence for multiphase rotational rifting di Zwaan et al è stato accettato per pubblicazione su Tectonics

2019

Il nostro nuovo lavoro A review of tectonic models for the rifted margin of Afar: implications for continental break-up and passive margin formation di Zwaan et al è stato accettato per la pubblicazione suJournal of African Earth Sciences

Il nostro nuovo lavoro Observing Oblique Slip During Rift Linkage in Northern Afardi La Rosa et al è stato pubblicato Geophysical Research Letters

2018

Il nostro nuovo lavoro Off-axis volcano-tectonic activity during continental rifting: insights from the transversal Goba-Bonga lineament, Main Ethiopian Rift (East Africa) di Corti et al è stato pubblicato su Tectonophysics

2017

Il nostro nuovo lavoro Controls of inherited lithospheric heterogeneity on rift linkage: Numerical and analogue models of interaction between the Kenyan and Ethiopian rifts across the Turkana depression di Brune et al è stato pubblicato su Tectonics

Il nostro nuovo lavoro Geothermal potential and origin of natural thermal fluids in the northern Lake Abaya area, Main Ethiopian Rift, East Africa di Minissale et al è stato accettato per la pubblicazione su Journal of Volcanology and Geothermal Research

2016

Nuova pubblicazione di interesse: The making of an underplate: Pyroxenites from the Ethiopian lithosphere di Rooney et al., Chemical Geology, http://dx.doi.org/10.1016/j.chemgeo.2016.09.011

Il nostro nuovo lavoro Modeling along-axis variations in fault architecture in the Main Ethiopian Rift: implications for Nubia-Somalia kinematics di Erbello et al è in stampa su Journal of Geodynamics

Nuova pubblicazione di interesse: GPS constraints on broad scale extension in the Ethiopian Highlands and Main Ethiopian Rift di Birhanu et al., Geophysical Research Letters, doi: 10.1002/GRL.54651

Nuova pubblicazione di interesse: Nature and evolution of lithospheric mantle beneath the southern Ethiopian rift zone: evidence from petrology and geochemistry of mantle xenoliths di Alemayehu et al., Int J Earth Sci (Geol Rundsch), DOI 10.1007/s00531-016-1342-z

Nuova pubblicazione di interesse: Petrogenesis and origin of modern Ethiopian rift basalts: Constraints from isotope and trace element geochemistry di Ayelew et al., Lithos, 258–259, 1–14

Nuova pubblicazione di interesse: Deformation, annealing, reactive melt percolation, and seismic anisotropy in the lithospheric mantle beneath the southeastern Ethiopian rift: Constraints from mantle xenoliths from Mega di Tommasi et al., Tectonophysics DOI: doi:10.1016/j.tecto.2016.05.027

Nuovo volume The African Quaternary: environments, ecology and human pubblicato su Quaternary International

Il nostro nuovo lavoro Obliquity along plate boundaries di Philippon e Corti è in stampa su Tectonophysics

Nuova pubblicazione di interesse: Magmatic cycles pace tectonic and morphological expression of rifting (Afar depression, Ethiopia) di Medynski et al., Earth and Planetary Science Letters, 446, 77-88

Nuova pubblicazione di interesse: The Quaternary volcanic rocks of the northern Afar Depression (northern Ethiopia): Perspectives on petrology, geochemistry, and tectonics di Hagos et al., Journal of African Earth Sciences, 117, 29–47

Nuova pubblicazione di interesse: Petrogenesis and origin of modern Ethiopian rift basalts: Constraints from isotope and trace element geochemistry di Ayalew et al., Lithos, dx.doi.org/10.1016/j.lithos.2016.04.001

Nuova pubblicazione di interesse: Geology and geochronology of the Tana Basin, Ethiopia: LIP volcanism, super eruptions and Eocene–Oligocene environmental change di Prave et al., Earth and Planetary Science Letters, 443, 1–8

Nuova pubblicazione di interesse: Wendo Koshe Pumice: The latest Holocene silicic explosive eruption product of the Corbetti Volcanic System (Southern Ethiopia) di Rapprich et al., Journal Volcanology Geoth Res, doi:10.1016/j.jvolgeores.2015.12.008

2015

Il nostro nuovo lavoro A refinement of the chronology of rift-related faulting in the Broadly Rifted Zone, southern Ethiopia, through apatite fission-track analysisdi Balestrieri et al è stato pubblicato su Tectonophysics

Nuova pubblicazione di interesse: Fault and graben growth along active magmatic divergent plate boundaries in Iceland and Ethiopia di Trippanera et al., Tectonics, doi: 10.1002/2015TC003991

Nuova pubblicazione di interesse: Modes of rifting in magma-rich settings: Tectono-magmatic evolution of Central Afar di Stab et al., Tectonics, doi: 10.1002/2015TC003893

Nuova pubblicazione di interesse: Ridge-push force and the state of stress in the Nubia-Somalia plate system di Mahatsente e Coblentz, Lithosphere, doi: 10.1130/L441.1

Nuova pubblicazione di interesse: The offshore East African Rift system: structural framework at the toe of a juvenile rift di Franke et al, Tectonics, doi: 10.1002/2015TC003922

Nuova pubblicazione di interesse: Multiple mantle upwellings in the transition zone beneath the northern East African Rift System from relative P wave travel time tomography di Civiero et al., GCubed, DOI: 10.1002/2015GC005948

Il nostro nuovo lavoroTopography, river network and recent fault activity at the margins of the Central Main Ethiopian Rift (East Africa) di Molin e Corti è stato pubblicato su Tectonophysics

Nuova pubblicazione di interesse: 3-D analysis and interpretation of magnetotelluric data from the Aluto-Langano geothermal field, Ethiopia by Samrock et al, Geophysical Journal International, doi: 10.1093/gji/ggv270

Nuova pubblicazione di interesse: Structural controls on fluid pathways in an active rift system: A case study of the Aluto volcanic complex by Hutchinson et al, Geosphere, DOI: doi:10.1130/GES01119.1

Nuova pubblicazione di interesse: Upper mantle temperature and the onset of extension and break-up in Afar, Africa di Armitage et al, Earth and Planetary Science Letters, DOI: 10.1016/j.epsl.2015.02.039

Il nostro nuovo lavoro Magma-induced axial subsidence during final-stage rifting: implications for the development of seaward dipping reflectors di Corti et al. è stato accettato per la pubblicazione su Geosphere

Aggiornata la galleria fotografica (nuove foto Feb 2015)

Il nostro nuovo lavoroThe origin of along-rift variations in faulting and magmatism in the Ethiopian rift di Keir et al. è in pubblicazione su Tectonics

Il nostro nuovo lavoro Slip re-orientation in oblique rifts di Philippon et al. è stato publicato su Geology

2014

Bologna 2014

Nuova pubblicazione di interesse: Role of Mantle Flow in Nubia-Somalia Plate Divergence di Stamps et al, Geophysical Research Letters, DOI: 10.1002/2014GL062515

Nuova pubblicazione di interesse: Seismicity and subsidence following the 2011 Nabro eruption, Eritrea: Insights into the plumbing system of an off-rift volcano di Hamlyn et al, Journal of Geophysical Research, DOI: 10.1002/2014JB011395

Nuove foto: Tanzania 2014

Nuova pubblicazione di interesse: Current plate boundary deformation of the Afar rift from a 3D velocity field inversion of InSAR and GPS di Pagli et al, Journal of Geophysical Research, DOI: 10.1002/2014JB011391

Aggiunte nuove foto

Nuova pubblicazione di interesse: History of the development of the East African Rift System: A series of interpreted maps through time di Duncan Macgregor, Journal of African Earth Sciences, DOI: 10.1016/j.jafrearsci.2014.09.016

Nuova pubblicazione di interesse: Magmatism and deformation during continental breakup di Derek Keir, Astronomy and Geophysics, 55 (5): 5.18-5.22

Contribuiremo al volume "Landscapes and Landforms of Ethiopia" (Springer) con il lavoro "Rift-related morphology of the Afar Depression"

Appena terminata un'intervista per un documentario scientifico sulla Gola di Olduvai realizzato nell'ambito della Scuola di Paleoantropologia dell'Università di Perugia

Nuova pubblicazione di interesse: Flip-flop detachment tectonics at nascent passive margins in SE Afar di Geoffroy et al., Journal of the Geological Society, 171, 689-694

Nuova pubblicazione di interesse: Seismicity and subsidence following the 2011 Nabro eruption, Eritrea: Insights into the plumbing system of an off-rift volcano di Hamlyn et al., Journal of Geophysical Research: Solid Earth, doi: 10.1002/2014JB011395

Il nostro nuovo lavoro "Spatial variability of volcanic features in early-stage rift settings: the case of the Tanzania divergence, East African rift system" di Isola et al. è stato accettato per la pubblicazione su Terra Nova (doi: 10.1111/ter.12121)

5° African Rift Geothermal Conference - Arusha, Tanzania, 27 Ott-2 Nov 2014

congresso società geologica italiana

GeoMod Conference 2014

Nuova pubblicazione di interesse: Mantle dynamics and secular variations beneath the East African Rift: Insights from peridotite xenoliths (Mega, Ethiopia) di Gianluca Bianchini et al, Chemical Geology, DOI: 10.1016/j.chemgeo.2014.07.024

Nuova pubblicazione di interesse: Current Kinematics and Dynamics of Africa and the East African Rift System di Stamps et al, Journal of Geophysical Research, DOI: 10.1002/2013JB010717

Aggiunta nuova mappa delle datazioni al Radiocarbonio di faglie tardo Quaternarie del Main Ethiopian Rift centrale e meridionale nella pagina delle Utilità

Nuova pubblicazione di interesse: Structural control on magmatism along divergent and convergent plate boundaries: Overview, model, problems di Valerio Acocella, Earth Science Reviews, DOI: 10.1016/j.earscirev.2014.05.006

Nuova pubblicazione di interesse: Chronological and behavioral contexts of the earliest Middle Stone Age in the Gademotta Formation, Main Ethiopian Rift di Sahle et al. pubblicato su Quaternary International, DOI: 10.1016/j.quaint.2013.03.010

Nuova pubblicazione di interesse: Garba XIII (Melka Kunture, Upper Awash, Ethiopia): A new Acheulean site of the late Lower Pleistocene di Gallotti et al, Quaternary International, DOI: 10.1016/j.quaint.2014.04.039

Nuova pubblicazione di interesse: Physical volcanology of the Gubisa formation, Kone Volcanic Complex, Ethiopia di Rampey et al, Journal of African Earth Sciences, DOI: 10.1016/j.jafrearsci.2014.04.009

Nuova pubblicazione di interesse: Magnetotelluric imaging of upper crustal partial melt at Tendaho graben in Afar, Ethiopia di Didana et al, Geophysical Research Letters, DOI: 10.1002/2014GL060000

Nuova pubblicazione di interesse: The protracted development of focused magmatic intrusion during continental rifting di Rooney et al, Tectonics, DOI: 10.1002/2013TC003514

Nuova pubblicazione di interesse: Differentiating flow, melt, or fossil seismic anisotropy beneath Ethiopia di Hammond et al, Geochemistry, Geophysics, Geosystems, DOI: 10.1002/2013GC005185

Nuova pubblicazione di interesse: Thermal models of dyke intrusion during development of continent–ocean transition di Daniels et al, Earth and Planetary Science Letters, DOI: 10.1016/j.epsl.2013.09.018

Nuova pubblicazione di interesse: Off-rift volcanism in rift zones determined by crustal unloading di Maccaferri et al. pubblicato su Nature Geoscience

Nuova pubblicazione di interesse:Present-day Kinematics of the East African Rift di Saria et al. pubblicato su Journal of Geophysical Research

Nuova pubblicazione di interesse:Constraining melt geometries beneath the Afar Depression, Ethiopia from teleseismic receiver functions: The anisotropic H-κ stacking technique by Hammond in press on GCubed

Nuova pubblicazione di interesse: A common mantle plume source beneath the entire East African Rift System revealed by coupled helium-neon systematics di Halldorsson et al in stampa su Geophysical Research Letters

Nuova pubblicazione di interesse: The occurrence of a complete continental rift type of volcanic rocks suite along the Yerer – Tullu Wellel Volcano Tectonic Lineament, Central Ethiopia di Tsegaye Abebe Adhana in stampa sul Journal of African Earth Sciences. Congratulazioni Tsegaye!

Partendo da uno studio condotto sugli altopiani dell'Etiopia e della Colombia, alcuni scienziati hanno visto che la quota limite sopra la quale non avviene il contagio da malaria sale di quota nelle stagioni più calde. Risulta quindi possibile che il riscaldamento globale possa portare ad un aumento significativo dei casi di malaria negli altopiani densamente popolati africani e del Sud America. Vedi il lavoro di Siraj et al. su Science

Il nostro nuovo lavoro "Evolution, distribution and characteristics of rifting in southern Ethiopia" di Philippon et al. è in stampa su Tectonics

Congratulazioni al Prof. Piero Manetti, nominato lo scorso 5 Febbraio Professore Emerito dal Rettore dell'Università di Firenze Alberto Tesi (clicca per scaricare un breve filmato della cerimonia)

2013

Nuova pubblicazione di interesse: Genesis and evolution of mafic and felsic magmas at Quaternary volcanoes within the Main Ethiopian Rift: Insights from Gedemsa and Fanta 'Ale complexes di Giordano et al., Lithos, 188, 130-144

Nuova pagina: Vulcani della Rift Valley Etiopica

Aggiornata la galleria fotografica (nuove foto Ott 2013) e nuove altre foto su Panoramio

Blog della Geological Society of America: Structural Geology and Tectonics Research for Development in Africa di Mark Jessel

Nuovo volume di interesse: The Gulf of Aden rifted margins system: Special Issue dedicated to the YOCMAL project (Young Conjugate Margins Laboratory in the Gulf of Aden), Tectonophysics, Volume 607, Pages 1-114

Nuova pubblicazione di interesse: A mantle magma reservoir beneath an incipient mid-oceanic ridge in Afar, Ethiopia by Desissa et al., Nature Geoscience, 6, 861-865

Il nostro nuovo lavoro "Quaternary volcano-tectonic activity in the Soddo region, western margin of the Southern Main Ethiopian Rift" è stato pubblicato su Tectonics

Eventi: mostra fotografica dei nostri amici Mauro e Piero Carta "La nostra Etiopia" al Bar Sport di Scarperia (FI) [Settembre 2013]

Nuova pubblicazione di interesse: Melting during late-stage rifting in Afar is hot and deep by Ferguson et al., Nature, 499, 70-73

Nuova pubblicazione di interesse: Mantle transition zone thinning beneath eastern Africa: Evidence for a whole mantle superplume structure by Mulibo & Nyblade, GRL, 10.1002/grl.50694

Nuova pubblicazione di interesse: Mantle upwelling and initiation of rift segmentation beneath the Afar Depression di Hammond et al. Geology, 41, 635–638.

Nuova pubblicazione di interesse: Controls on magmatic cycles and development of rift topography of the Manda Hararo segment (Afar, Ethiopia) by Medynski et al. Earth Planet Sci Letters, 367, 133–146

Nuova pubblicazione di interesse: Seismic anisotropy in eastern Africa, mantle flow, and the African superplume di Bagley and Nyblade, GRL, 40, 1–6

Il nostro nuovo lavoro "Re-orientation of the extension direction and pure extensional faulting at oblique rift margins: comparison between the Main Ethiopian Rift and laboratory experiments" è in stampa su Terra Nova

Nuova pubblicazione di interesse: Uppermost mantle (Pn) velocity model for the Afar region, Ethiopia: an insight into rifting processes di Stork et al. Geophysical Journal International, 193(1), 321-328

Nuova pubblicazione di interesse: The intimate relationship between strain and magmatism: A numerical treatment of clustered monogenetic fields in the Main Ethiopian Rift di Mazzarini et al. Tectonics, 32, 49–64

Siamo stati a Vienna, per la European Geosciences Union General Assembly 2013 (07-12 Aprile)

Il nostro nuovo lavoro "Inward migration of faulting during continental rifting: effects of pre-existing lithospheric structure and extension rate" è stato pubblicato su Tectonophysics

Aggiornamento della pagina delle Utilità con le mappe storiche della rift valley Africana ed Etiopica

Abbiamo presentato il nostro libro sulla Rift Valley Etiopica all'Università di Firenze (P.zza S. Marco) l'11 Marzo. Mario Tozzi, assieme agli Autori, ha introdotto il volume. Scarica l'invito alla presentazione.

Nuove foto della spedizione 2013 disponibili nella pagina delle gallerie fotografiche

Nuova pubblicazione di interesse: Constraining timescales of focused magmatic accretion and extension in the Afgar crust using lava geochronology by Ferguson et al. Nature Communications, 4, article number: 1416.

Il nostro lavoro Experimental modeling of rifting at craton margins di Corti, Iandelli, Cerca è stato pubblicato su Geosphere, v.9, n.1, pagg. 138–154.

Nuova pubblicazione di interesse: Geochemical evidence of mantle reservoir evolution during progressive rifting along the western Afar margin di Rooney et al., Geochimica et Cosmochimica Acta, 102, 65-88.

DANCALIA TERRA ESTREMA. Mostra fotografica a Dicomano (FI) dal 15 Dicembre 2012 al 6 Gennaio 2013 (Sabato 15 Dicembre h. 16.00 interventi di Luca Lupi e Valentina Gambicorti).

Presentazione "Le rocce si piegano e si rompono: riproduzione in scala dei fenomeni deformativi" (effettuata da Giacomo Corti per l'incontro con i docenti dell’Associazione Nazionale Insegnanti di Scienze Naturali Sez. di Firenze) scaricabile dalla pagina delle Utilità.

Nuova pubblicazione di interesse: Integrated field, stellite and petrological observations of the November 2010 eruption of Erta Ele di Field et al. Bulletin of volcanology, 74, 2251–2271.

Il nostro nuovo lavoro scientifico "Experimental modeling of rifting at craton margins" di Giacomo Corti et al. è stato accettato per la pubblicazione su Geosphere.

Nuova pubblicazione di interesse: Crustal S-wave velocity structure of the Main Ethiopian Rift from ambient noise tomography di Kim et al. Geophysical Journal International, 191, 865-878

Un nuovo filmato che mostra la deformazione di un modello analogico di rifting è stato aggiunto nella pagina delle Utilità

Puntata speciale della trasmissione "Ulisse" di Alberto Angela sulla Rift Valley trasmessa su Rai3 il 3 Novembre (clicca qui per vedere la puntata su YouTube)

Abbiamo presentato alcuni risultati sulle nostre ricerche in Etiopia al meeting annuale del GIGS (Gruppo Italiano Geologia Strutturale) annual meeting a Modena il 25-26 ottobre.

Aggiunta una nuova pagina: la culla dell'umanità

Il nostro nuovo lavoro scientifico "Holocene lacustrine fluctuations and deep CO2 degassing in the northeastern Lake Langano Basin (Main Ethiopian Rift)" di Marco Benvenuti et al. è stato accettato per la pubblicazione sul Journal of African Earth Sciences.

Nuove foto etiopiche aggiunte su Flickr

Nuovo aggiornamento del database delle faglie del rift etiopico. Visita la pagina delle Utilità per scaricarlo.

Definito il programma del 24° Congresso di geologia africana che si terrà ad Addis Abeba dall'8 al 14 Gennaio 2013. Visita il sito per maggiori info: http://www.cag24.org.et/ .

Nuova pubblicazione di interesse: Magma storage conditions beneath Dabbahu Volcano (Ethiopia) constrained by petrology, seismicity and satellite geodesy by Field et al BULLETIN OF VOLCANOLOGY, doi: 10.1007/s00445-012-0580-6

Nuova pubblicazione di interesse: Morpho-tectonic analysis of the Tekeze River and the Blue Nile drainage systems on the Northwestern Plateau, Ethiopia by Ismail and Abdelsalam JOURNAL OF AFRICAN EARTH SCIENCES, 69, 34–47

Dal 24 Giugno al 3 Luglio sono stato in Baja California, Messico, assieme a colleghi dell'Università Autonoma del Messico (UNAM) per l'analisi in campagna degli eventi di rifting che hanno portato all'apertura sul Golfo della California.

Abbiamo presentato il nostro libro sulla Rift Valley Etiopica alla sede centrale del Consiglio Nazionale delle Ricerche (P.le Aldo Moro, 7-Roma) il 14 Giugno alle 11. Franco Barberi e Carlo Doglioni, assieme agli Autori, hanno introdotto il volume. La presentazione è stata seguita da una carrellata delle principali attività di ricerca svolte attualmente da istituzioni italiane nella Rift Valley etiope (con brevi interventi di: Marco Ligi, Valerio Acocella, Federico Sani, Mario Sagri, Piero Bruni, Claudio Natali). Ringraziamo tutti i partecipanti a questo evento.

Nuova pubblicazione di interesse: Volcanism in the Afar Rift sustained by decompression melting with minimal plume influence by Richert et al. NATURE GEOSCIENCE, 5, 406–409 doi:10.1038/ngeo1455

Nuova pubblicazione di interesse: Peralkaline magma evolution and the tephra record in the Ethiopian Rift by Rooney et al. CONTRIBUTIONS TO MINERALOGY AND PETROLOGY. DOI: 10.1007/s00410-012-0744-6

Il libro "Geologia e paesaggi della rift valley in Etiopia" è ora disponibile online sul sito di Pacini Editore.

Abbiamo presentato il nostro libro "Geologia e paesaggi della rift valley in Etiopia" (autori: Giacomo Corti, Piero Manetti) al 25o Salone Internazionale del Libro di Torino (Giovedì 10 Maggio alle 14.00, Lingotto Fiere, Padiglione3 stand S18-T17).

Abbiamo partecipato al congresso EGU General Assembly 2012 a Vienna, dove abbiamo presentato due posters Lunedì 23 Aprile nella sessioneTS5.1/GD4.3: Rifted margins and onshore analogues: mechanisms of deformation, sedimentation, and magmatism:

• Stress and slip partitioning during oblique rifting: comparison between data from the Main Ethiopian Rift and laboratory experiments (download abstract)
  • Quaternary volcano-tectonic activity of the western rift margin in the Soddo region, southern Main Ethiopian Rift (download abstract)

Nuova pubblicazione di interesse: Upper Mantle Pollution during Afar Plume-Continental Rift Interaction by Rooney et al. JOURNALOF PETROLOGY, VOLUME 53 NUMBER 2 PAGES 365-389. doi:10.1093/petrology/egr065